My photo
calenndula@gmail.com * DOLL MAKER, Czech * PANENKÁŘKA *

January 21, 2013

ekohoubička na nádobí * eco sponge for dishes








* inspirace u Lucie. její poznámka o tom, že jí žínka háčkovaná z předené ovčí vlny ztvrdla, mě navedla k tomu, vyzkoušet vlnu na výrobu houbiček na nádobí. už dlouho totiž přemýšlím, jak to zaonačit a nevyhazovat stále další a další houbičky. ani celulózová houbička se mi nechce kupovat každý týden, nebo tedy tak často, jak je potřeba ji vyměnit.
* vybrala jsem svou oblíbenou šedou předenou ovčí vlnu, na té světlé by byly nečistoty víc vidět. 
* uháčkovala jsem malou žínečku a nahoře ji sháčkovala dohromady. nemá tedy žádný otvor.
* jedna houbička je háčkovaná  společně s velice tenkým měděným drátkem, chtěla jsem, aby byla víc "drbací".
* je akorát do ruky.
* uvidím, co s houbičkou udělá praní. snad vydrží. tuhost a pevnější zaplstění praním snad vadit nebude.

* eco sponge for kitchen
* hand-spun grey wool
* one sponge crocheted with thin copper wire

20 comments:

  1. Donrá inspirace kočulko moje ... zvažuji si je uháčkovat na koupání ...

    ReplyDelete
  2. Zajímavé! Prosím, podělíš se pak o zkušenosti? Houbičky mě taky rozčilují, po pár použití vypadají nevábně taky. Já zas zvažuji udělat z odpadové vlny plstěný hadr na podlahu. Všimla jsem si, jak chomáčky vlny krásně zachytávají všechnu špínu.

    ReplyDelete
  3. Hani to vypadá zajímavě. Taky bych měla zájem o Tvoje zkušenosti s houbičkou.

    ReplyDelete
  4. Haninko, tak to je uzasne...pak se podel se zkusenostiii..Papa, P.

    ReplyDelete
  5. Šikulka Hani! A s drátkem jsi měla bezva nápad:-)
    Ajka

    ReplyDelete
  6. No já koukám, ty si to posunula do dalšího levelu s tím drátkem Hani, paráda!!
    Zkusím to ale nejdřív bez něj, jsem zvědavá, co s tím udělají hrnce a mísy od kváskového těsta:-)
    Jo a ten resept od Cuketky je taky skvělej!!

    ReplyDelete
  7. děkuji za vaše reakce!
    Leni, ty teď zpracováváš ty zbytky, viď, tak se pak pochlub, co vzniklo.

    Vlaďko, to je dobrý nápad, plstěný hadr na podlahu! on bude úžasně sát.

    Jitko, budu pozorovat, co dělá houbička, a pak připojím výsledek pozorování sem k tomu textu. sama jsem zvědavá!

    ani by mě nenapadlo, že to bude někoho zajímat taky, nějaké zkušenosti s houbičkou. ale jsou to takové ty ne nedůležité drobnosti...

    Pavlínko, Ajko, Juli, díky za povzbuzení, napomohly jste pocitu, že fakt dělám něco strašně důležitého! teď bude moje pozorování houbičky povýšeno naroveň vědeckému pokusu.

    Juli, pořád používám vychytávky od Cuketky, jen jsem to smísila se svými zvyky a zavedenými postupy odjinud...je to dobrodružství!

    tak se loučím, POKUSŮM ZDAR!!!

    ReplyDelete
  8. I kdyz se tu opakuji, take me velmi zajima, jak houbicky v kuchyni obstoji! Jedine,co mne napada je, ze se zplstnatenim srazi, takze stim asi pocitat a udelat je ve vetsi velikosti? Moc zdravim, Monika

    ReplyDelete
  9. jsem ráda, že v těchto dnech, kdy jde o volbu hlavy státu, se zabýváme něčím tolik důležitým, jako je
    houbička :)
    zatím jsem s houbičkou moc spokojená. snad budu schopná ji časem vyfotit a aktualizovat příspěvek. takový sběrný dokument "houbička v čase"...

    ReplyDelete
  10. Hani, ty se omlouvas za tykani a ja suverene tykam kazdemu na potkani(tedy alespon v tom nasem virtualnim svete)a vubec me nenapadlo, ze by to mohlo byt jinak. Beru to jako samozrejmost, protoze u nas se to zas az tak neresi :) Takze se omlouvam ja a jsem moc rada, ze si tykame :)))

    ReplyDelete
  11. tak jo, to je prima a vážím si toho! člověk nikdy na síti neví, s kým má tu čest, a jak co lidi berou, tak jsem radši opatrná. tykání je fajn a pro mě pocta, díky!

    ReplyDelete
  12. Hani,moc,moc díky za milou návštěvu.
    já tak dlouho nic nepřidávala...
    Jsem zvědavá jak obstojí tvá houbička.
    vždycky řeším,za jak dlouho se ty kupované hadry a houbičky rozpadnou.
    Hadry ještě sem tam vyperu,ale ty hubky mě štvou .)
    Měj se hezky holka šikovná a určitě zase někdy.
    ♥♥♥
    Žaneta

    ReplyDelete
  13. Zdrowim Hani, fííííha tož to je hodně velká parádička!!! Taková eko žíňka by se mi též líbila:o))). A říkáš s drátkem, to mě poser;-D. Ty jsi úžasná!!! Poctivě a pravidelně k Tobě drahá nasésám, ale nestíhám psát komentíky;=). Máš tu samozřejmě samé bohouské čmaněníčko! Nevím, co chválit dříve:o). Kabelka aj fusekle s papuškami jsou epesní! A téééén chléb s másilkem, vypadá spledidně! Hnedle bych sa zakósla;-D. Maj sa fanfárově drahá moja a opatruj sa! Uctivě boskávám, Míša.
    P.S. Děkuji na mnohokráte za komentíkové pohlazení a srdečného přáníčka v obchodování. Čuky muky

    ReplyDelete
  14. ahoj Žany, ráda tě zase vidím. zasekla jsem se u tebe na dost dlouho, kochala jsem se! máš hromadu nových výrobků, no ony asi nejsou všechny nové, ale s mým tempem...

    Míšo, díky, díky, zase se usmívám, jako vždy, když napíšeš. opatruj se, holka, měj se pěkně!

    ReplyDelete
  15. ahoj, jak dopadlo testovaní? já si ušila ze starého zplstěného vlněného svetru pár houbiček, ale muž na ně nadává, že se do nich zachytávají vícnečistoty a taky trochu pouští chloupky. Jaké jsou vaše zkušenosti? Vymysleli jste něco nového, nějakou houbičkovou vychytávku?

    ReplyDelete
  16. ahoj Kolibříku!
    ty naše houbičky sice nepouštěly chloupky, ale časem dist ztvrdly. ze začátku to nevadilo, ale pak už to nebylo moc pohodlné na mytí nádobí.
    takže teď už je tu další generace vyladěných houbiček ze starého retro županu, tady:
    http://calenndula.blogspot.cz/2014/02/ekohoubicka-podruhe-eco-sponge-number.html

    ReplyDelete
  17. Děkuju za tak bleskovou odpověď, mě to dnes nedalo a zkusila jsem vyrobit zase o něco více inovovanou houbičku. zatím testuju, jestli bude lepší než ta vlněná, je to kompinace ruznych materialu a vrstev, chystám se to nafotit a dát návod na výrobu nebo varovaní, čemu se vyhnout:) A co ty čistě froté houbičky, jsou už prověřené časem? moje vlněné asi nebyly ze 100% vlny, protože i přes několikero praní na vysokou teplotu nezplstěly až tak do tuha.

    ReplyDelete
  18. Kolibříku, s těmi županovými houbičkami jsem spokojená! na většinu věcí stačí, ale pro jistotu mám ještě po ruce jednu drbací celulózovou a plastovou drátěnku. ty použiju jen občas. ty froté houbičky jsou ale stále v provozu, peru je v pračce v sáčku s ponožkami.
    jo a byla jsem na tvém blogu, super! recyklace, to je můj styl! krásné sofa, kdo by to byl řek, co z toho vznikne? super trika, taky občas sešívám a prodlužuju... jsi moc šikovná.

    ReplyDelete
  19. já zkusila včera vyrobit taky i jednu drbací houbičku (za pomoci perlinky), ale už se mi rozpadá... jéé, jinak moc děkuju za pochvalu, ta vždycky potěší. jojo, recyklace, to je moje! Muž už se před mými nápady třese, kamarádky žasnou, co všechno jde zrecyklovat:))

    ReplyDelete
  20. Já používám při mytí nádobí také přírodní houbičky :-) . Myčku na nádobí nemáme, takže veškeré nádobí myju ručně. Kupuji si i eko jar. Vzhledem k tomu, že mám hodně dřevěného nádobí, tak by pro mě myčka nádobí stejně neměla moc smysl, protože dřevěné nádobí a velké hrnce do myčky dát nemůžu.

    ReplyDelete