My photo
calenndula@gmail.com * DOLL MAKER, Czech * PANENKÁŘKA *

March 7, 2013

domácí deodorant * homemade deodorant



* na domácí deodorant jsem narazila na jednom blogu v angličtině. zde je recept.

potřebovala jsem toto:

1/2 hrnku jedlé sody
1/2 hrnku kukuřičného škrobu
4-6 lžic kokosového oleje
ještě jsem přidala další ingredience dle vlastního uvážení:
pár kapek extraktu z grepových semínek (přemýšlela jsem, jak deodorant zakonzervovat)
pár kapek éterického oleje, v mém případě červený pomeranč

* vše sypké zamícháte v misce a přidáte olej. kokosový olej je dost tuhý. vznikne vám hmota o konzistenci tuhého krému. oč více přidáte oleje, o to bude hmota měkčí. nepřidávejte proto moc. deodorant můžete dát do klasických obalů od deodorantů, jako jsem to udělala já. je ovšem měkčí, než ten kupovaný, proto je třeba ho po nanesení ještě trochu rozetřít prsty. 
* po měsíci používání můžu říct, že opravdu funguje! řekla bych, že i lépe, než kdejaký kupovaný. a to za zlomek ceny kupovaného a bez nežádoucích chemických´složek (soli hliníku). 
* deodorantu není třeba nanášet moc. pokud máte přiléhavé oblečení a máte deodorant měkčí, tj. přidali jste více kokosového oleje, počkejte radši chvilku, než se kokosový olej vsákne. přesto se neobávejte - deodorant není vyloženě mastný a nezanechává mastné skvrny na oblečení.
* jsem zvědavá, jestli se časem deodorant nezmění, nechytne plíseň nebo tak něco. grepový extrakt by tomu měl zamezit. pokud přihlédnete k receptu v odkazu, kde je čajovníkový olej, tak myslím, že je taky skáze zamezeno. taky je dobré, pokud použijete nerafinovaný kokosový olej, ten obsahuje kyselinu kaprylovou, která ničí právě všemožné plísně. já jsem použila levnější olej rafinovaný, ale ten mám už delší dobu uložený mimo ledničku a nic se s ním neděje. jako ostatně se nic neděje s žádným čistým olejem, ani se škrobem a sodou. (s tím olejem tedy se nic neděje po určitou dobu, kdyby ta doba byla dlouhá, tak žlukne.) takže se s nimi snad nebude nic dít ani po smíchání v deodorantu.


aktualizace září 2013:
* po porovnání s jiným receptem na deodorant jsem při výrobě další várky přidala čištěný včelí vosk (tedy ten bílý). deodorant v zásobníku lépe drží a lépe se nanáší.

* deodorant (nebo pot, či všechno dohromady, nevím) může vytvořit na bílém oblečení zažloutlé skvrny. (tak se nám to trochu komplikuje, nebude lepší koupit si nějaký ten deodorant z továrny? ne! stačí ošetřit světlé prádlo na inkriminovaných místech žlučovým mýdlem. a je to. používám tekuté žlučové mýdlo Denk mit z DM drogerie s šikovným kartáčkovým aplikátorem.)

aktualizace březen 2014:

* je to nejlepší deodorant, který jsem kdy měla. za celou dobu funguje perfektně, používám ho denně s radostí, že na své tělo nedávám nic, co by se nedalo v klidu sníst. nic se neskazilo, nežluklo. když udělám najednou větší množství, v krabičce se dá uchovávat ta nepoužívaná část v ledničce. používaný deodorant skladuji normálně v koupelně. těším se na další...

8 comments:

  1. Pěkné odpoledne, nesu houbičku a tady čarování:-)Do vlastního deodorantu se nejspíš nepustím, ale budu s napětím sledovat časosběrný dokument o tom Vašem:-)
    http://rozmarka.blogspot.cz/2013/03/houbicka.html

    ReplyDelete
  2. Hani♥ koukám jak puk :-))..Ty jsi šikulka..možná ho s Tvým dovolením vyzkouším..Moc pozdravuji♥

    ReplyDelete
  3. Jéje, co ty všechno nevymyslíš:-))
    Ajka

    ReplyDelete
  4. Rozmar, už jsem na to přišla, skloňujete se podle vzoru Dagmar :). moc hezké jméno a děláte úžasné věci!

    Táni, na to ani není třeba moc šikovnosti, jen to zamícháš dohromady. zkus a pak napiš, jak jsi spokojená. já jsem tedy spokojená velmi.

    Ajko, právě že jsem ani nemusela nic vymýšlet, už to vymyslel někdo jiný. no a co bych to nevyzkoušela, že? je to jednoduchá a dost praktická věc.

    ReplyDelete
  5. Fíííha Hani, tož totok je teda něco!!!! Ty jsi ale kabrňák:o). Tož říkáš domácí deodorant? To jsem eště nepsala;-D. Že bych taky ozkóšela;=)? Držím jarní detox a potím se jak sviň-lalala..., fůůůůj. Tož bych potřebovala něco echt eko a učinného! To zní opraudu zaujímavě... No nic huž jsem tady dlouho nebyla (že mě hanba nefackuje!), tož Ti to tu jdu řádně prošmejdit;-D, jupííí, to bude zase krása na krása. Páčko Míša, boskávam drahá moja

    ReplyDelete
  6. Míšo, moc ráda tě zase vidím a směju se, když čtu tvoje slova. ostatně jako vždy. kdyby se ti hodila tahle vychytávka s domácím deodorantem, budu jedině potěšena, že se to šíří skoro jako lavina na česká i moravská podpaží :-)))
    taky boskávam!

    ReplyDelete
  7. Dagmar!! Díky, díky, to jsem potřebovala! :-) A děkuju, však Vy taky...

    ReplyDelete
  8. já jsem úplně u vytržení, jaké krásné věci tvoříte. včera jsem vstávala a myslela na Čimpuláka a Čapíra, zpívala jsem si volně na nápěv Gaudeamus igitur...
    taky děkuju!

    ReplyDelete