My photo
calenndula@gmail.com * DOLL MAKER, Czech * PANENKÁŘKA *

March 13, 2013

sýkorky a spol. * little birds etc.




















 




* ušila jsem pytel se sýkorkami. starý damaškový ubrus. schraňuji v něm cibulové slupky na barvení.

* někdy je sil méně. i tak může vypadat nedělní oběd. ale byl dobrý. s domácími houskami.

* když je sil méně a je chuť na něco sladkého, doporučuji skořicovo karamelový popcorn. do hrnce jsem dala trochu přepuštěného másla, nechala rozpustit, zasypala pár lžičkami cukru a polovinou sáčku kukuřice. dávám plotýnku na polovinu výkonu. pak občas zavrtím hrncem a čekáme, až kukuřice dopuká. nakonec ještě prosypu skořicovým cukrem. je to moc dobré! jen je třeba dát pozor, aby kukuřice nebyla na plotně moc dlouho, pak je černá. hovořím z vlastní zkušenosti, jo jo. 

* když je sil více, je dobré prubnout domácí koka sušenky. nebyla bych to já, kdybych nezkusila nějakou ménělepkovou a vícevlákninovou variantu. proto jsem nedala žádnou hladkou mouku, ale polovinu hladké kukuřičné, polovinu celozrnné špaldové. jo, sušenky byly dobré, to jo. deficit lepku se však projevil v jejich křehkosti, zvláště ještě zahorka. ty dělané v ruce drží líp než ze strojku. ale co.
* taky tady jde o minuty. možná i o vteřiny. ty malé potvory se pečou strašně rychle! když se to peče moc dlouho, pak jsou černé. zase zkušenost, jo, jo.

8 comments:

  1. Krásné sýkorky a originální pytlík na slupky z cibule :-)
    Já se úplně stydím, že je schraňuji v igelitové tašce :-o
    A ty dobroty, taky bych se nechala pozvat ;-)

    ReplyDelete
  2. děkuji!
    určitě není třeba se stydět, koukala jsem na váš blog a jen na první stránce jsem zírala, jak krásně pletete a háčkujete, v tom se mám co učit. zase se přijdu inspirovat, myslím!

    ReplyDelete
  3. Vypadá to všechno báječně! Takové úpravné a svěží...A sušenku si s dovolením jednu vezmu, mňam!

    ReplyDelete
  4. Sušenky mě zaujaly hned.... a kukuřici bych taky mohla zkusit ... sice máme popkornovač, ale dělá jen obyč, žádnou sladkou:-)))
    Ajka

    ReplyDelete
  5. Haničko, pytlík se sýkorkami je přímo kouzelný a ty dobrůtky bych si dala hned. Přeji Ti krásné dny a už se těším na další Tvoje tvořeníčko. pa Jitka

    ReplyDelete
  6. Jůůů ty sýkorky jsou boží:) Já úplně žasnu co všechno stíháš, to jsou furt nějaké vychytávky a novoty. Sbíhají se mi sliny, rychle pryč.
    Užijte si krásnej víkend, pa Majda

    ReplyDelete
  7. samé dobroty a krásnosti :), hezké dny přeju! M

    ReplyDelete
  8. Rozmar, děkuji a nabídni si.

    Ajko, já myslím, že snad jde osladit i popkorn z popkornovače? když máš možnost takové techniky, tak proč to nevyužít?

    Majdi, nežasni. já zase žasnu u tebe, co všechno stíháš. kdybys fotila vše, co upečeš a uvaříš, tak bychom taky zírali :)
    měj se hezky!

    Marianko, těší mě, že se občas zastavíš. pozdravuju krásné ovečky a spol. a těším se zase já k tobě někdy na návštěvu. je u tebe milo.

    ReplyDelete