My photo
calenndula@gmail.com * DOLL MAKER, Czech * PANENKÁŘKA *

January 2, 2017

a bylo bílo * it was white







































































































































































































* bylo bílo, někdy jen namrzlo a někdy i s napadaným sněhem. Vánoce, svátky, Silvestr, prázdniny...byly krásné. být s nimi, v klidu a teple, v lásce. konečně pohádky, hojivá potrava pro duši. uklidnění a spočinutí. tolik jsem se těšila na Popelku. byly dvě Popelky a k tomu Sněhurka a já dokonale šťastná. obdarovat se navzájem, nejvíc asi přítomností, oni mě obdarovali svou přítomností. trocha vlny mezi prsty, teplý čaj a trocha sladké chuti na jazyku, z ovoce hlavně, z medu. dorty a troška cukroví, pro potěšení. společně jen tak být, budit se a chodit spát, nespěchat. léčit Opičce horečku a kašel,  ale spíš nechat v klidu tělo, ať to vyléčí samo, ono to dobře umí. s pomocí lišejníku a koloidního stříbra, s pomocí teplých koupelí a ležení na pohovce. protože kašlala, neběhala s námi. rýmička obešla celou rodinu, ale v mezidobí jsme si se Sokolem vybíhali do lesa pro radost. O. ještě stále potřebuje mít nohu v klidu... v zimě je to v lese nádhera. vracím se domů zadýchaně šťastná, ze vší bělosti venku rozjařená. Sokol běhá jak zajíc, jestli to je teda možné, aby sokol běhal jak zajíc. podupe všechny zamrzlé louže a hází šišky na led na rybníce. provětral novou čepici a žralokovou šálu... dnes jsme viděli volavku z velké blízkosti, překvapili jsme ji u potoka a ona překvapila i nás. ohromný pták proletěl blízko nad našimi hlavami, ta chvíle byla jaksi důrazná a slavnostní.
* říkali jsme, že máme minimalistické Vánoce. dárky byly, ale ne zbytečně moc. krásné a užitečné, pozorně vybrané, žádné zbytečnosti. televizi nemáme a nepouštíme, nepotřebujeme. ale aspoň na Vánoce jsme zkusili pustit televizní programy, co máme na počítači. a zjistili jsme, že hrajou jen dva. vůbec to nevadilo. nebyly přebytky ničeho, ani ozdob, ani jídla, ani dárků, ani programů, všechno jen tak akorát. však si nejlepší program stejně děláme sami... ani velký stromek nebyl, který pak vyhodíš...jen tak malinko všeho stačilo. ale zábavy bylo dost. dost bylo povídání, společného bytí a užívání. byly hry a čtení a tulení. dost bylo odpočinku i pěkných zážitků. dobrých návštěv bylo úplně akorát. žádné nucení a žádné povinnosti. žádné vyplňování prázdnot tu a tamhle. žádné dárky z povinnosti, jen aby byly. bylo to opravdický, bylo to dobrý. děkuju za to.

2 comments:

  1. Měli jsme to dost podobně, všeho poskromnu, ale těch důležitých věcí dostatek. Taky jsme si lízali bebínka a kurýrovali zimní chorůbky, ale to blaho, že je na to čas, to bylo k nezaplacení. Tolik klidu. Zítra do práce a jakkoliv to tam miluju, je mi smutno, že moje krev se rozteče do jiných institucí. Bylo to krásný. Ten nejhezčí dárek, být spolu totiž. Pa, laňko. Koupila jsem si trojčátko a dost se mi ulevilo, taky dáreček:-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jani, ahoj, já na Tebe vzpomínala, jaké jste asi měli Vánoce, říkala jsem si, určitě fajne! je to krása pospolu, viď, jak jsi nazvala i svůj příspěvek na blogu. pospolu je nejlepší. užívám si to, užívám, plnými doušky, oni taky rostou a nebude toho tolik furt.
      to je super, že trojčátko...to jsou ty nejlepší dárečky, že :) můj nejlepší každodenní dáreček je taky, že se mi dost ulevilo :)
      tak se opatruj a dobrý nový rok přeju, Tobě a Vám.

      Delete