My photo
calenndula@gmail.com * DOLL MAKER, Czech * PANENKÁŘKA *

March 7, 2017

co jíme III * what we eat III























* a jedeme dál. další pokračování našeho oblíbeného seriálu :-)
* první jídlo, tam jsou obligátní luštěniny - fazole. pak zelenina tepelně upravená - dušený květák, cuketa a paprika. na začátku je vždycky nějaká cibulka dozlatova a česnek, to je, doufám, už jasný. takovou zeleninu máme moc rádi.
salát je rukola a divoká rajčátka ze zahrady.
divoká rajčátka jsou sladká a dobrá, divoce rostou. a hlavně, jsou odolná. zatímco tyčková rajčata loni všechna lehla pod náporem nějaké plísňové choroby, divoká si ve skleníku divočila a rodila plody do hlubokého podzimu, jako by se nechumelilo...
* druhé jídlo - asi večeře to byla. pokud vás chuť červené řepy příliš neoslovuje, musíte ji vyzkoušet pečenou! určitě! děti normálně řepu moc nemusí, ale pečená s tymiánem, cibulkou a česnekem, pěkně sladkokyselá... tak to je jiná. tahle řepa je u nás velice oblíbená. dělám ji podle receptu Marky. 
k tomu zase salát a slunečnicový chleba, to už znáte.
* baví mě hezký, zdravý, barevný jídlo. baví mě vaření a pečení. baví mě hledání nových receptů a zkoušení. knihy, které teď nejčastěji čtu, třeba ve vaně, třeba před spaním, jsou kuchařky. zuřivě si pinuju recepty v angličtině i češtině. doopravdy mě zajímá, jak udělat dobrou čokoládu bez cukru a chleba bez obilí. zkoumám postupy a ingredience, dělám pokusy. raduju se, když vynaleznu třeba koprovku z květáku. je vy-ni-ka-jí-cí! baví mě to, baví. ale někdy, přiznávám, jsem trochu utahaná. nakupujeme jen základní suroviny, materiál. nakupuju nejen v obchodech, ale hodně i přes internet. pak už musím všechno uvařit, usmažit, upéct, usušit, umlít, umixovat...já. je to všechno moc dobrý, jídlo si opravdu užívám. ale jsem šťastná o víkendech, když mě v kuchyni na chvíli zastoupí O. ten jeden, nebo i dva dny, kdy si dám v kuchyni přestávku (třeba ani ne celý den, ale aspoň jedno jídlo, když nemusím dělat, je to úleva), mi dodají síly zase na pondělí, kdy mi zas šichta začíná. hrnce polívek, luštěnin, kopce salátů, něco sladkýho...
* jenže nemá cenu skuhrat. je to tak. jako že člověk musí vstát, vyčistit si zuby, umýt se... prostě normální péče o život, která má svý dobrý výsledky, ze kterých se těším (a těšíme my všichni) každý den. a JAK se těšíme. všechna ta práce zatraceně stojí za to, všechno to piplání se setsakramentsky vyplatí!

4 comments:

  1. Skvěle jsem si seriál načasovala, akorát k obědu :-) Byl čočkový salát, a avokádem. Doporučuju vyzkoušet, báječně ty chutě k sobě pasujou.
    Máš to všechno krásný, taky mám ráda na talíři barevno. A tymián, hmm, moje nejoblíbenější bylinka, k řepě sedí. Já mám ráda s řepou rizoto, právě s tymiánem.
    P.S. jsem ráda, že ses do sdílení pustila, je hezké to jídlo/práci vidět, ne? Zatímco je dávno snězené...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mňam, čočkový salát s avokádem...avokádo miluju.
      máš pravdu, vlastně jsem zjistila, že mě to moc těší, zdokumentovat si i tohle "obyčejný" jídlo.

      Delete
  2. Jejda to jsou samé dobroty !! mějte krásné dny ♥ Iva

    ReplyDelete
    Replies
    1. to mě těší, že to i někdo další považuje za dobroty tak jako my :-)
      krásné dny, přeju, Ivo ♥

      Delete