My photo
calenndula@gmail.com * DOLL MAKER, Czech * PANENKÁŘKA *

September 20, 2017

nákupy * shopping


























* obvykle to nedělám. nepropaguju věci, které si kupuju. protože existujou důležitější věci než věci, proto :)
a protože nechci dávat příliš mnoho pozornosti na to hmotné. 
* teď ale udělám výjimku. koupila jsem přírodní laky na nehty. obyčejné laky na nehty totiž obsahují mnoho škodlivých chemikálií. i když v mém podání lakování nehtů  není nic moc divokého, mám ráda nehty upravené a Malina si nehty lakuje klidně několikrát do týdne...
* proto jsem hledala a našla laky na nehty Avril. je to kvalitní šetrný lak na nehty bez chemických látek jako jsou tolueny, ftaláty, parabeny, xyleny, sorban draselný, pryskyřice a další. Avril laky na nehty jsou bez 7 základních škodlivých látek. některé druhy odstínů jsou navíc veganské. jsou to většinou všechny nové odstíny od Avril Organic, které už vyrábí nejen v šetrné variantě bez 7 škodlivých chemických látek, ale jsou to navíc veganské laky na nehty. 

* laky jsem koupila v eshopu Nuspring. k tomu jsem si tam koupila teploměr. ten se mi doma vždycky hodí, třeba na výrobu koloidního stříbra...
* balíček přišel a teploměr byl rozbitý. laky se mi líbily, ale přeci jen, tři z nich měly barvy úplně jiné, než jsem si představovala, inu monitor...
* volám tedy do obchodu. nebyl problém. slečna Petra byla velmi milá, hned přislíbila poslat nový teploměr. taky nebyl problém s výměnou laků. popsala jsem jí svoje barevné preference ohledně nehtů a poradila mi skvěle. nové barvy laků už přišly a tentokrát se teploměr nerozbil. jsem spokojená. a taky, tyhle laky nestály 300 Kč každý, jak to  často u přírodních laků na nehty bývá, ale krásných 79 Kč. a to taky potěší. už s Malinou zase vesele lakujeme. ten zelený a modrý lak je samozřejmě její ;)

* dále jsem opět nakoupila v eshopu Chemlonka. sice název napovídá, že tam mají chemlonovou přízi a je to tak, ale mají tam taky mnoho, mnoho, mnoho krásných přízí přírodního složení, a to byl můj cíl. bavlna, vlna, merino, hedvábí. nádhera!
* nakoupila jsem trošičku zásob, přece se ochladilo a je třeba mít něco na pletení, no ne?
* výhoda tohoto obchodu jsou ceny. nakupujete přímo od výrobce, žádný mezistupeň, výborná kvalita přízí a skvělé ceny. pan inženýr Pěnkava provozuje firmu Ariadne od roku 1992 a své práci rozumí.
* pan majitel mi volal a sám mi nabídl slevu. pokud nakupujete víc, tak při nákupu, tuším, nad 3 000 Kč neplatíte poštovné. anebo, pokud nakupujete na IČO, to byl můj případ, dostanete na některá celá balení slevu 10%. pak ovšem zase platíte poštovné.
* při sebemenší nesrovnalosti lze majiteli zavolat, zeptat se, domluvit...taky mi před vyřízením objednávky ještě pan inženýr volal a nabídl nové zboží, barvené merino, které zrovna dával do eshopu. 
COŽE MERINO??? zastříhala jsem ušima. COŽE RŮŮŮŮŽOVÉ??? RŮŮŮŮŮŽŽŽŽŽOVÉÉÉÉ MERINO??? zastříhala jsem ušima podruhé. za takovouhle cenu, fakt? a mám ho! no to nejde nekoupit, že?
* je potřeba brát s rezervou pásky na klubíčkách. nevěřte jim vždycky. některé nemají pravdu. vždycky věřte tomu, co je psáno na internetu u zboží, tam je to správně. anebo co řekne pan Pěnkava do telefonu, to je taky v pořádku. ale má předtištěných 30 tisíc pásek a někdy to složení příze už je jiné...takže jsem dostala merino, na kterém je psáno ve složení bavlna, ale bavlna to opravdu není. anebo jsem obdržela přízi Atol, je na ní psáno 100% vlna, ale poznám, že je to vlna s bavlnou a ano, v eshopu se píše vlna/bavlna 50/50%.
* tyhle malé nesrovnalosti ráda panu Pěnkavovi odpustím, protože i díky tomu je příze levná a to mě těší.
* zatímco přírodní příze jsou prostě jasně přírodní, někdy je tam enší procento nějakého umělého vlákna, takzvaná Babiččina ponožková příze má na pásce napsáno 70% akryl, 25% vlna a 5% zase něčeho umělého. ale! objednala jsem pár klubek a ona voní ovečkama, to poznám. na omak jsou příjemná, já bych řekla, že ten poměr bude snad spíš opačný, že víc než akrylu tam bude té vlny! ptám se na to pana Pěnkavy a on říká, že kupuje už  namíchanou směs vláken, vlastně netuší, kolik přesně čeho v tom je. tak spíš píše víc toho akrylu. ale já tuším, že to bude ještě trochu jinak. a na tyhle ponožky se moc těším. anebo šál? anebo svetr? 
* ještě týden po doručení mi pan Pěnkava volal a ptal se, jestli jsem spokojená. no jasně. moc! sdělil mi, že své zákazníky milují a že by se mnou chtěl bydlet v dvojdomku :D. já jsem mu vysvětlila, že to teda nevím, zda by chtěl, kdyby věděl, jak je u nás někdy hlučno...
ale takhle po telefonu můžeme být na sebe milí, bez problému :). a já chci honem plést, abych zase mohla objednat v Chemlonce. haha, jsem ráda, že jsem si Chemlonku rozklikala, a přišla na ty nádherné přírodní příze, co tam mají.

5 comments:

  1. Trošičku klubíček na zimu, jojo, to je potřeba!
    :-D
    P.S. ta šedá vespod vypadá hodně dobře, tu jsem tam neviděla, jdu kouknout ještě jednou asi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...teda a trochu mě bolí ruce, když to vidím!

      Delete
    2. jo, koukni tam, ale nevykup mi všechnu šedou, já totiž trochu na ni ještě myslím, ona je opravdu moc pěkná!
      a mě ruce nebolí, den za dnem, po troškách...je to zásoba na delší dobu, to je mi jasný :-)

      Delete
    3. To je dobrá metoda, asi se budu inspirovat. Jinak ten lamí svetr snad nikdy nezačnu...

      Delete
    4. já vím, že ho začneš! protože Rozmar, Ty jsi totiž nezmar! :-)

      Delete